به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام داوود ایمانی، با اشاره به برگزاری گردهمایی عظیم اربعین در سال ۱۴۰۰ گفت: یکی از ابزارهای جهانی شدن فرهنگ اربعین با تاکیدهایی که رهبرمعظم نسبت به این قضیه دارند، قطعاً رسانه است، هر کدام از نفرات شرکت کننده در این پیاده روی بزرگ باید رسانه باشند و منتظر ارگان دولتی یا نهادی خاصی نباید بود، با همان موبایلی که در دستمان است رسانه باشیم.
وی با بیان اینکه هرکجا هستیم رسانه اربعین باشیم، تصریح کرد: کار رسانه ای کردن برای جهانی شدن و شناساندن فرهنگ اربعین مختص افراد شرکت کننده در این گردهمایی بزرگ هم نیست بلکه آنه هایی که توفیق حضور در راهپیمایی شامل حالشان نشده باید از خانه، شهر و دیار خودشان رسانه باشند و حداقل در حد یک عکس یا پوستر در تبلیغ این حرکت معنوی یاری رسانی کنند.
مسئول گروه جهادی مهدی یار اظهار داشت: موثرترین راه تبلیغ در این مسیر، فعالیت های فردی و چهره به چهره است، معنویت و شور این سفر دل ها را آماده کسب شعور حسینی کرده است به همین جهت نباید از فعالیت های تبلیغی غافل شد، پیاده روی اربعین صرفاً یک سفر زیارتی و سیاحتی نیست بلکه در این مسیر باید رشد کرده و به بلوغ معنوی و چه بسا اجتماعی رسید.
حجت الاسلام ایمانی در پایان ابراز داشت: در مسیر پیاده روی اربعین گروه های مختلفی به صورت جهادی کار می کنند اما در بین این فعالیت ها حلقه گمشده ای وجود دارد که آن هم مباحث معرفتی و محتوایی است که مطمئناً حوزه علمیه می تواند این جای خالی را با ارسال مبلغین پر کند، حضور یک روحانی در موکب های اربعین لازم و ضروری است.
منبع: رسا
انتهای پیام/
نظر شما